- Det är bland många andra jag som är KHK.

Wednesday, January 06, 2010

Serierna igång igen…

Jaha, då var Fortsättningsserien och Allettan igång. Man kan väl säga att för egen del blev det en form av bryskt uppvaknande. Jag tittade på JVM-finalen inatt och hade nästan den kvar i kroppen när matchen i TAK började. Snacka om skillnad i tempo! Men, men, det är ju inte så konstigt.

-------------------------------------------------------------------------------------

Fortsättningsserien

KHK gjorde det man skulle ikväll, d.v.s. bärgade tre färska pinnar och vann planenligt med 6-0 mot ett uddlöst Gislaved. Spelet från KHK:s sida var väl inte direkt bländande, men med tanke på att man faktiskt torskat hemma mot Gislaved tidigare under säsongen så har det väl blivit något lite bättre i alla fall. Dock ser det fortfarande aningens slappt ut emellanåt. Påfallande ofta tycker jag bland annat att det märks vid byten. Det är ofta halvdålig fart ut till båset och ganska ofta dröjer det ett litet tag innan spelaren som ska in på isen kommer in. Detta ser jäkligt konstigt ut tycker jag. Just det momentet kan väl inte vara så svårt… Även om Gislaved inte utgjorde något hot ikväll, och att man kanske därför slappnar av lite i KHK-lägret, så skulle i alla fall jag vilja se ännu lite mer go i laget.

Övriga noteringar från matchen:

Martin Pettersson stod i mål och fick hålla nollan. Kul! Han sattes inte direkt på några svåra prov, men en nolla är alltid en nolla.

Jimmie Svensson var tillbaka efter sin skada. Minst lika kul, för han behövs verkligen! Ett par matcher till så är nog tempot tillbaka till fullo. Hoppas nu bara att säsongen blir lite längre än de nio matcher som återstår av Fortsättningsserien.

Kvällens leende bjöd Håkan Alm på. Först lyckades han missa en rensning i egen zon och precis därefter missade han pucken helt vid ett uppspel. Jag tyckte han log själv åt eländet… I övrigt skötte sig Alm exemplariskt och var riktigt bra tycker jag.

Fjärdelinan (Arvidsson, Jönsson och Sirbäck) kom in och fick göra tre (tror jag) byten i sista. De gjorde väl varken till eller från idag i och för sig, men tycker nog att de kunde luftats emellanåt redan tidigare i matchen.

-------------------------------------------------------------------------------------

Övriga resultat, Fortsättningsserien:

Kungälv – Halmstad 3 – 4
Kungälv stretade emot bra verkar det som, men fick se sig slagna igen.

Mörrum – Kristianstad 2 – 6
Mörrums nya keeper verkar ha fått en tråkig start i sitt nya lag (82,9%). Nu kan han mycket väl ha spelat hyfsat ändå med tanke på hur det sett ut i Mörrums försvar tidigare under säsongen.

-------------------------------------------------------------------------------------

Allettan Södra:

Länskollegan Olofström startade Allettan med en imponerande seger med 4 - 3 på bortais mot Skövde. OIK bara fortsätter att prestera, starkt gjort!

Lite synd att Tingsryd lyckas vinna borta mot Vita Hästen. Jag har inget emot Tingsryd alls, men för seriens skull hade varit bra med en liten skräll i den matchen tror jag. Men, Tingsryd fortsätter att vinna. Resultat: 3 – 4

Nybro fick det lite tuffare än vad jag hade trott på förhand och lyckades vinna mot Pantern först i förlängningen med 3 – 2.

Mariestad – Skåre: 1 – 2

-------------------------------------------------------------------------------------

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home