- Det är bland många andra jag som är KHK.

Sunday, January 10, 2010

Halmstad för svåra. Igen.

Jag hade dessvärre ingen möjlighet att följa matchen direkt mot Halmstad… Men så här i efterhand är jag ganska glad över det. Jag hade antagligen varit hyfsat frustrerad under matchens gång.

-------------------------------------------------------------------------------------

Man har nu mött Halmstad tre gånger på bortais utan att ta någon 3-poängare. Det känns lite svagt kan man väl säga. Visst, vissa lag har men svårare för än andra, men efter två tidigare poängtapp där uppe kanske man borde ha kommit fram till någon taktik som funkar mot just Halmstad. Men så verkar inte vara fallet…

Den där attityden som det pratats och skrivits om, saknas den eller var Halmstad helt enkelt bättre? Som jag skrev innan så såg jag inte matchen och kan därför inte uttala mig om spelet från KHK:s eller Halmstad sida, domarinsats eller annat. Men till det som ser illa ut är att man tar, inte mindre än fem (5!), utvisningar i sista perioden. Det faktumet ser så här utifrån ut mer som att det finns ett problem med attityden än att den skulle vara stärkt.

-------------------------------------------------------------------------------------

Nu är det riktigt tajt i toppen av tabellen men vårens mål, att vinna Fortsättningsserien, är fortfarande klart möjligt. Men då gäller det tusan att alla tänker till och tänker rätt (attityd) framöver. Nu finns det antagligen inte utrymme för så många fler poängtapp om det inte ska bli ett tidigt sommarlov för laget, ledning, sponsorer och supportrar. Och det vill vi väl inte va?!

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home