- Det är bland många andra jag som är KHK.

Sunday, January 24, 2010

Ett Kungälv på gång?

KHK möter idag Kungälv i TAK. Det känns väl inte direkt exotiskt eller spännande så här på förhand och känslan är väl lite att idag ska tre poäng ganska enkelt spelas hem till Karlskrona… Men då gäller det att göra jobbet. I 60 minuter!

-------------------------------------------------------------------------------------

I början av höstsäsongen tyckte jag att Kungälv spelade bra mycket bättre hockey än exempelvis Halmstad (jag hade då bara sett det första Halmstadsbesöket i TAK, som inte direkt imponerade). Hur som helst så finns det, trots Kungälvs tabellplacering, en hel del hockey i det laget så det gäller att vara med från start. Det är bara att hoppas att våra spelare är införstådda med det, vi vet ju alla hur tung uppförsbacken kan bli om man kommer på det först i ett senare skede av matchen… Det är inte så jäkla lätt att ställa om mitt under match.

-------------------------------------------------------------------------------------

Små funderingar inför:

• Hur mycket speltid får Sirbäck? Det känns onekligen som att han har gjort sig förtjänt av istid nu.

• Kommer vi att få se några tokigheter från #44 Kristian Luukkonen?

• Kommer Salo att få vara kvar i båset hela matchen? :)

• Fortsätter Nilsson att hålla isär Fahlqvist och Brasar? Personligen tycker jag nog att det funkat bättre så, möjligtvis bör de lira ihop i PP.

• Även om jag tycker att t.ex. Alm gjorde ett bra arbete i BP mot Mörrum så släppte KHK in alla fyra (visst var det så?) målen mot Mörrum i just denna spelformen. Hoppas att man hunnit finslipa BP i veckan.

• Framför allt hoppas jag att man inte tar några onödiga utvisningar alls! Kämpar man tillräckligt så brukar de per automatik försvinna helt (de onödiga alltså).

-------------------------------------------------------------------------------------


Tummar hålls idag också för OIK och KRIF. Det hade ju varit fantastiskt kul om OIK kunde se till att knipa plats fyra i Allettan och om KHK samtidigt kunde vinna Fortsättningsserien. Tusan vilka matcher det skulle kunna bli i slutet av säsongen.

Tänk om KRIF skulle ta steget upp i ettan. Det skulle jag ha mycket blandade känslor inför känner jag. Så jag skriver inte mer om det nu, det får bli ett helt separat inlägg om och när det blir aktuellt i så fall. Vi är inte riktigt där ännu.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home