- Det är bland många andra jag som är KHK.

Thursday, February 25, 2010

OS, ny organisation, Nybro och motivationsbrist

Så här i OS-tider har det varit, och är, aningens svårt att hinna med att skriva här. Eller om det är orken som tryter kanske… Jag har hittills missat en period (den första mellan Vitryssland - Finland) av detta OS. Det berodde på att KHK råkade lirade hemma mot Mörrum just då. Mycket hockey blir det och det är tur att det finns gott om tålamod för hockey inom hemmets väggar.

-------------------------------------------------------------------------------------

Ny organisation ska sjösättas i KHK inför nästa säsong. Jag kan inte tänka mig annat än att det blir bra och bättre än tidigare. Nu är det ju inte så att någon gjort ett dåligt jobb hittills, inte alls. Men med den målsättning man inom föreningen har, krävs det en större och mer gedigen organisation. Kanon att Oskar blir assisterande också tycker jag. Nu får han vara med i hetluften och lära sig en massa som sedan kan användas inom klubben. Det är superviktigt att hela tiden utöka kompetensen inom den egna organisationen, som kan ligga till grund för att driva klubben inom den ambitionsnivå man har.

-------------------------------------------------------------------------------------

Det är nu klart att det blir Nybro som KHK möter i första rundan av Play Off. Jag tror att Nybro passar KHK ganska bra. Det grundar jag på de matcher jag sett mellan lagen tidigare under säsongen i TAK. Det har förvisso varit ganska jämna tillställningar, men där ändå KHK har varit aningens vassare. Efter jul har Nybro dock mött motstånd av betydligt högre kvalitet än vad KHK har gjort och jag befarar att det kommer att vara en viss temposkillnad mellan lagen. I alla fall i den första matchen. Det är ju just denna första match som måste vinnas av KHK för att laget ska ha en rimlig chans att ta sig vidare till nästa runda… Jag tror att det blir lite för svårt att vinna mot Nybro två gånger till. Men den som lever får se.

-------------------------------------------------------------------------------------

För tillfället känner jag att motivationen för att skriva här på bloggen är ganska låg. Jag började delvis för att flera andra bloggare hade slutat och för att knappt inget skrevs i bloggform om KHK längre. Men rätt var det var så ploppade flera bloggar tillbaka in i cybervärlden, vilket är kanon! Då jag främst tycker om att läsa om hockey, och inte har något större behov av att skriva själv, kan det bli så att jag inte skriver här så värst mycket mer. Men det återstår att se.

-------------------------------------------------------------------------------------

Hur som helst så hoppas jag att det blir en riktigt, riktigt bra match mot Nybro hemma nu på lördag. Och vem vet; säsongen kanske är långtifrån slut?

Snart dags för Canada – Ryssland. Fett!

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home