- Det är bland många andra jag som är KHK.

Sunday, February 14, 2010

Söndagsvinst som värmer

Det blev en otroligt skön bortavinst mot Kristianstad idag. Detta trots att det är söndag :)

Jag hade tyvärr ingen möjlighet att se matchen på plats, så jag kan inte säga så mycket om den. LG struntade jag i då kvaliteten på hans sändningar tidigare har varit kraftigt undermåliga. Någon som såg matchen på LG får gärna skriva en kommentar om hur sändningarna är numera.

-------------------------------------------------------------------------------------

Mörrum, som haft en lite positiv trend, gick kräftgång hemma i Jössa. Man torskade med 6-4 mot Kungälv. Mörrum sköt 53 skott mot Kungälvs 27… Det börjar bli ett hyfsat kämpigt läge för Mörrum nu kan man säga.

Det känns som att vi nu kommer få se ett riktigt taggat Mörrum på onsdag i TAK. Nu är det kniven på strupen och Mörrum måste bara vinna. Jag var på plats i Jössa när Mörrum och KHK möttes förra gången och då kändes det som att Mörrum var på gång. Poängen kunde den gången ha delats mellan lagen, så bra var Mörrum då. Utan att ha sett Mörrum sedan dess så verkar det som att de trillar tillbaka formmässigt emellanåt och är för ojämna. Vad säger ni som såg dagens match om Mörrums insats?

-------------------------------------------------------------------------------------

Än så länge har Mörrum aldrig (!) vunnit mot KHK och jag ser ingenting som tyder på att det skulle ändra sig på onsdag. Men ibland har man fel och ibland ska traditioner/sviter brytas. Men helst inte på onsdag och om KHK inte begår tjänstefel (läs: underskattar Mörrum) så kommer sviten att vara intakt även efter onsdagens drabbning.

Fin kväll på er!

1 Comments:

Anonymous Micke said...

Snälla, byt ut ditt foto!! Du ser så jävla fjollig ut på fotot.

5:11 AM

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home